جالب انگیزناک (مطالب و عکس های جالب)

مطالب و اخبار و عکس های جالب

جالب انگیزناک (مطالب و عکس های جالب)

مطالب و اخبار و عکس های جالب

ثروت ایرانی!

 

 

سلام عرض شد!
ایرانیان فقیرتر و ثروتمندتر شده اند. از فقر ایرانی زیاد می شنویم، اما در زیر به بیان نمونه هایی از «ثروت ایرانی» می پردازیم:
 

الف)مردم ایران به اندازه مردم کانادا،هلندوبلژیک ساعت سوئیسی میخرند
------------------------------------------------------------------------- 

 

ایرانیان در مرداد ماه امسال 5 میلیارد تومان ساعت سوئیسی خریدند. این رقم تقریبا معادل خرید مردم کشورهای کانادا، هلند و بلژیک بوده. (رقم خرید ایرانیان نسبت به دو سال گذشته 350 درصد رشد داشته که بالاترین میزان رشد در بین تمامی کشورها بوده).
این آمار رسمی اتحادیه ساعت سازان سوئیسی از صادرات اونهاست. با توجه به اینکه واردکنندگان ما معمولا به اسم دیگری به جز ایران تجارت می کنند، آمار واقعی قطعا بالاتر این حرفهاست.
اما شاید فقط ما ساعت سوئیسی دوست داریم و مردم کانادا، هلند و بلژیک اصلا به ساعت سوئیسی علاقه ای ندارند؟ به آمار 2006 نگاه می کنیم: تا همین دو سال پیش مردم کانادا و هلند 6 برابر ما و مردم بلژیک 4 برابر ما ساعت سوئیسی می خریدند.


ب) مردم ایران هر روز 6.5 میلیارد تومان خودرو خارجی می خرند---------------------------------------------------------------- 

 

در خیابونهای تهران ماشینهای مدل بالا زیاد می بینید. اما واقعا مردم ایران چه قدر پول برای ماشین خارجی خرج می کنند؟
آمار رسمی می گه در پنج ماه اول امسال ارزش ماشینهای وارداتی 528 میلیون دلار بوده. یادتون نره که تقریبا به اندازه ارزش ماشین عوارض تعلق می گیره. پس یعنی مردم ایران 528 + 528 میلیون دلار یا 1 تریلیون تومان در پنج ماه پول برای خودرو خارجی داده اند! یک تریلیون تومان! (بعد از میلیارد به فارسی می شه تریلیون!)
یک تریلیون تومان در پنج ماه یعنی روزی 6.5 میلیارد تومان! (برای اینکه ببینیم 6.5 میلیارد تومان درروز یعنی چی، حقوق متوسط یک فارغ التحصیل خوب یا کارمند متوسط را 700 هزار تومان در ماه یا 23000 تومان در روز در نظر بگیرید. وقتی 6.5 میلیارد را بر 23000 تقسیم می کنید به عدد 282000 می رسید. یعنی مردم ایران می تونند با پولی که در "یک روز" برای ماشینهای خارجی خودشان می پردازند حقوق روزانه 282 هزار نفر را پرداخت کنند!)
هدف این نوشته را اشتباه نگیرید. بقول یکی از دوستان تعداد زیادی از اون خریداران ماشینهای خارجی، دهها کارگاه و کارخانه تولیدی دارند و تعداد زیادی شکم را سیر می کنند. دولت بسیار محترم هم حتی در همین روش کاملا اشتباه عوارض صد در صد (به جای بازار آزاد) در تئوری داره نصف این مبلغ را خرج مردم ضعیفترمی کنه.
 

ج) مغازه های دو میلیارد تومانی-------------------------------- 

 

می دونید قیمت یک مغازه شش متری در بازار طلافروشهای تهران چنده؟ به نوشته روزنامه دنیای اقتصاد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان. می دونید اوباما برای اون تبلیغ معروف تلویزیونیش چه قدر خرج کرد؟ 5 میلیون دلار. یعنی فقط دو تا از بازاریهای تهران می تونند با فروش مغازه های خودشون مثل اوباما 30 دقیقه تبلیغ در بهترین ساعت هر چهار تلویزیون معروف امریکا (NBC, CBS, Fox , Univision) پخش کنند!
یا یک جور دیگه نگاه کنید: درآمد رافائل نادال بهترین بازیکن تنیس جهان در سال 2008 بعد از بازی در دهها تورنمنت بوده 6.5 میلیون دلار. یعنی بهترین بازیکن تنیس جهان اگر در تهران زندگی می کرد با کل درآمد امسالش نمی تونست مغازه ای بزرگتر از 22 متر در بازار تهران بخره!
ثروت ایرانی پدیده ای جدید است و هنوز کمتر در موردش صحبت می شه. ثروت ایرانی خیلی چیزها را تغییر خواهد داد. در دولت. در بیرون دولت. در مردم. در روابطشون. مثلا اگر یک تاجر باشی بازار عجیب و جدیدی برای محصولاتت به وجود اومده. ثروتمند ایرانی هم مثل همه ثروتمندان به سواچ و مرسدس و آرمانی و لویی ویتان و رولکس و ورساچی علاقمند است. (می دونستید حتی سایتی فارسی داریم که خیلی جدی دستبند برلیان شش میلیون تومانی آنلاین می فروشه؟)

نکته پایانی اینکه به نظر می رسه ثروت ایرانی خیلی چیزها رو تغییر بده. خودتون رو برای این تغییرات آماده کنید!

نظرات 7 + ارسال نظر
سیما یکشنبه 3 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 07:25 ب.ظ http://Newly.blogfa.com

سلام
باید بگم اسم وبلاگت از همه ی مطالب وبلاگت جالبتره
مرسی به ما سر زدی

مین دوشنبه 4 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 10:23 ق.ظ http://miterekoonim.blogfa.com

واسه پست پایینی نظر گذاشتم!!!!!!!!!

آرش چهارشنبه 6 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:04 ق.ظ http://www.setarehbaran.blogsky.com

هر روز یه مدل موبایل میخرند.ظواهر زندگی اینقدر برامون مهم شده که دیگه به اصل زندگی توجهی نمی کنیم

عمه خانم(جون) پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:56 ب.ظ

سکوت کنم بهترههههههههههههههههههههه

عمه خانم(جون) پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ب.ظ

راستی عمه جون یه چیزی می خواستم بگم...گوشتو بیار نزدیک...
وبلاگت خیلی باحاله ..مطالب جالبی داره..از همه نظر عالیه ولی تبلیغات خیلی داره ...اگر کمتر بود یا حداقل تبلیغات رو در انتهای وبلاگت بذاری خیلی خیلی خیلی بهتر میشه

موفق باشی عمه
منتظر up بعدیت هستم

سلام
بالاخره وبلاگ خرج داره دیگه
باید تبلیغاتم باشه[چشمک]
ممنون از نظراتت

لی لی حوضک پنج‌شنبه 7 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 09:13 ب.ظ http://llaa.blogfa.com

سلام.
آپ قبلی رو واقعا ربطشو نفهمیدم
چه ربطی داشت؟

گلابی کال جمعه 8 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 05:12 ب.ظ http://miterekoonim.blogfa.com

انگاری خبلی سرت شلوغه!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد