جالب انگیزناک (مطالب و عکس های جالب)

مطالب و اخبار و عکس های جالب

جالب انگیزناک (مطالب و عکس های جالب)

مطالب و اخبار و عکس های جالب

لیموزین اوباما!!!

بالاترین سطح امنیت در لیموزین حامل اوباما  

لیموزین اوباما!!! 

 

روز 21ژانویه اوبابا به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد. اوباما، اولین رییس جمهوری سیاهپوست امریکا و چهل و چهارمین رییس جمهوری تاریخ این کشور از هنگام استقلال از انگلیس در قرن هجدهم میلادی است.
و اما دیشب اتومبیلى که باراک اوباما سوار بر آن به کاخ سفید میرود آخرین مدل از کادیلاک لیموزین ساخته شده توسط جنرال موتورز است که صرفا به حمل و نقل رییس جمهور اختصاص دارد و تحت نام Stagecoach تولید میشود. این اتومبیل امن ترین اتومبیل دنیاست که در آن از آخرین تکنولوژى ارتباطى نیز استفاده شده است و وزنى حدود 8 تن دارد و به همین علت به آن لقب "دیو" داده شده است.
با وجود اینکه اطلاعات مربوط به این اتومبیل قابل انتشار نیست و توسط جنرال موتورز و سازمان امنیت آمریکا حفاظت میشود گفته میشود که لایه اى محافظ از جنس فولاد، آلومینیم، تیتانیم و سرامیک به قطر 8 اینچ (20 سانتیمتر) بر روى بدنه آن قرار دارد که باعث میشود وزن هر در آن با یک در کابین بوئینگ 747 برابرى کند، شیشه هاى این اتومبیل از جنس ضد گلوله و به قطر 5 اینچ (12.7 سانتیمتر) میباشند، هواى داخل کابین نیز تصفیه شده و سرنشینان را از حملات شیمیایى محافظت میکند.
با وجود اینکه عمر مفید هر کدام از این اتومبیل ها حدود 10 سال است با شروع هر دوره ریاست جمهورى با مدل جدیدتر تعویض میشوند و مدل هاى قدیمى تر آنها براى حمل معاون اول رییس جمهور استفاده میشوند. موزه هنرى فورد شامل بزرگترین کلکسیون از لیموزین هاى روساى جمهور آمریکاست اما لیموزین مربوط به دوره جرج بوش به علت مسایل امنیتى در آن جاى نخواهد گرفت زیرا از 11 سپتامبر 2001 به تقاضاى سرویس امنیتى ایالات متحده لیموزین هاى ریاست جمهورى پس از پایان هر دوره نابود میشوند تا اسرار امنیتى آنان فاش نشود.